"Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі  Державин қаласының Надежда Крупская атындағы жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі  
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени Надежды Крупской города Державинск отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Математика сабақтарында мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс тәжірибесі.

Математика сабақтарында мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс тәжірибесі.

Математика мұғалімі  Г.В. Палазниктің тәжірибесінен.

Мен мүмкіндігі шектеулі  балалар оқитын сыныптарда жұмыс істейтін болдым.

Мүмкіндігі шектеулі балаларды жалпы білім беру мекемесінде оқытудың мақсаты - олардың жан-жақты дамуы, олардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, құрдастарымен бірге жалпы білім беру бағдарламасын игеруі.

Менің ойымша мұндай балаларды кәдімгі сыныптың оқу-тәрбие үрдісіне қосу, мұғалімге  бірқатар қиындықтарды тудырады.

Мен үшін сабақтың басты қиындығы - мүмкіндігі шектеулі балалардың жеке мүмкіндіктерін білім беру стандартын орындау қажеттілігімен байланыстыру болып табылады.

Мұндай сабақтарда жұмыс істей отырып, мұғалім нақты бір сыныпқа, сондай-ақ нақты балаға арналған сабақ жоспарларын құруы, оқу бағдарламасын қайта құруы және оларды оқыту әдістерін мүмкіндігі шектеулі оқушылардың ерекшеліктеріне сәйкес келтіруі қажет.

Мүмкіндігі шектеулі оқушылар оқитын сыныпқа қойылатын негізгі талаптардың бірі - осындай балалардың әлсіз зейінін ескеру.

Сондықтан сабақта мен әр түрлі қызмет түрлерін өзгертуге тырысамын мысалы:
а) сабақты есте сақтауды, зейінді жаттықтыратын тапсырмалармен бастаймын;
ә) мен күрделі интеллектуалды тапсырмаларды тек сабақтың ортасында қолданамын;
в) оқуға байланысты кезектесетін тапсырмалар және тек түзету бағыты бар тапсырмалар (көрнекі гимнастика, ұсақ моториканы дамытуға арналған тапсырмаларды қолдану, қабылдау мен ойлауды дамыту);
г) мен ойын сәттерін, бәсекелестік сәттерін қолданамын, т. балалардың эмоцияларына әсер ететін және білімді өмірмен байланыстыратын барлық әрекеттерді жасаймын.

Менің сабағымның барысы әртүрлі білім беру қажеттіліктері бар оқушылардың оқыған тақырыптарының қаншалықты тығыз байланыста болуына, өткен тақырыпты қалай меңгергеніне байланысты.

Егер сыныптағы барлық оқушылардың тақырыбы ортақ болса, онда мен материалды фронтальды зерттеймін, ал балалар өздерінің бағдарламаларымен анықталатын деңгей туралы білім алады.

Алынған білімді  білік пен дағдыны бекіту және дамыту оқушыларға жеке таңдалғандығына байланысты  әр түрлі дидактикалық материалға негізделген (сараланған жеке карточкалар, оқулықтағы жаттығулар, тақтадағы мәтіндер, презентация слайдтары).

Егер әртүрлі бағдарламалық материалдар зерттеліп жатқан болса және бірлескен жұмыс мүмкін болмаса, онда мен сабақты келесі құрылымға сәйкес құрамын:

Мысалы, жұмыстың бірінші нұсқасы - «ерекше» балалар өткен тақырыпты бекіту үшін карточкалармен жұмыс істейді (осы уақытта мен басқа балалармен жұмыс істеймін, сол  тәртіпте «ерекше» балаларға түсіндіруге болмайтын жаңа тақырыпты түсіндіремін). Мұнда сіз өткен сабақтың тұжырымдамалары бар «ерекше» балаларға арналған карточкаларды ұсына аласыз, ал балалар бұл түсініктерді жазбаша сипаттауы керек. Бұл жағдайда картада балаларға тұжырымдаманы анықтауды жеңілдету үшін жетіспейтін сөздер бар тұспалды сөздер немесе сөйлемдер болуы мүмкін. Мен сондай-ақ осындай сипаттағы тапсырмаларды қолданамын: бір бағанда ұғымдар, екіншісінде - осы ұғымдардың анықтамалары берілген (сызба бойымен балалар осы немесе басқа анықтаманың қай тұжырымдамаға сәйкес келетінін көрсетуі керек). Содан кейін мен қадамдық нұсқаулықпен бірге жүретін практикалық мысалдары бар карточкаларды ұсынамын. «Ерекше» балалар өз бетінше жұмыс істесе, мен қарапайым балалармен жұмыс жасаймын.

Екінші нұсқа - «қарапайым» оқушылар өткен тақырыпты бекіту үшін карточкалармен жұмыс жасағанда, мен өткен сабақтың тақырыбына байланысты негізгі түсініктерді есте сақтау үшін сөздік жұмысын немесе «ерекше» балалармен жұмыстың басқа түрлерін жасаймын.
Мысалы  мен балаларға өткен сабақта үйренген ұғымдарды қысқаша айтып өтемін. Мұнда көрнекілік (суреттер, оқу құралдары, практикалық материал, заттар) қолдануға болады. Мен балаларға «10 сөз» түріндегі тапсырма ұсынамын: тақтада немесе карточкаларда өтілген тақырыптарға байланысты бұрыннан белгілі 10 ұғым бар.

Осыдан кейін тұжырымдамалары бар карточкалар алынып тасталады, олардың дәптерлерінде балалар есте сақтаған барлық сөздерді қайталап айту керек, содан кейін осы сөздерге анықтамалар беру керек.

Әрі қарай мен жаңа материалды барлық оқушыларға түсіндіремін.
Осыдан кейін сараланған сипаттағы практикалық тапсырманы орындау ұсынылады.

Бұл жағдайда «ерекше» балалармен карточкалармен жұмыс жасауды қолданамын: айқындылық (әр әрекетті немесе сөзді сурет, сызба арқылы қолдау керек); менің тарапымда сөйлеудің сүйемелдеуі бар, мен тапсырманы өзім айтамын (яғни не істейміз, тапсырманы қалай орындаймыз) - бала меннен кейін тапсырманы айтады; бұл жерде менің сөздік қорым аз әрі қысқа бірақ түсінікті, өйткені ауызша ақпаратты бұл балалар аз көлемде игереді.

Бала біз бірге тексеретін нұсқауларға сәйкес тапсырманы өзі кезең-кезеңімен орындайды; Мен оның жіберген қателіктерін ескертіп,айтамын.

Мен қолданатын әдістер мен тәсілдер:
• ауызша әдіс;
• көрнекі әдіс;
• мұғалімнің басшылығымен өз бетімен оқу және жұмыс жасау әдістері;
• бақылау әдістері (ауызша және жазбаша);
• өзін-өзі бақылау және өзара бақылау әдістері;
• сараланған жұмыс.
• топтық жұмыс

Мүмкіндігі шектеулі баланы бағалау кезінде оның жақсы мінез-құлқын, үлгерімін атап өтемін.
Мен балаға ең жақсы баға алу үшін жұмысты қайта жазуға рұқсат беремін (болашақта мен қайта жасалған жұмыс үшін бағаны ескеремін).
Мысалы, мен мына карталарды сабағымда қолданамын:

 

Ұқсас шарттарды қысқарту (5сынып)

 

Ереже

Мысалдар

3х–7х+9х­­­­­–15х

9х–4y+9+5x–3+3y–2x

1. Бірдей әріптік бөлігі бар шарттарды бірдей сызықтармен сызыңыз.

3х­­­­­+15х=

 

4y+9+5x–3+3y2x=

2. Сол сызылған терминдердің коэффициенттерін (белгілерімен бірге) қосыңыз.

=(3+(­–7)+9+(–15))х=

=(3–7+9–15)х=

=(9+5+(–2))x+((–4)+3)y+(9+(–3))=

=(9+5–2)x+(–4+3)y+(9–3)=

3. 2-тармақта алынған коэффициент жалпы әріптік бөлікке көбейтіледі.

=–10х

=12x+(–1)y+6=12x–y+6

 

Өрнектерді түрлендіру (5сынып)                                                       

Ереже

Мысалдар

b–(4–2b)+(3b–1)

3(6–5x)+17x–10

12n+9–6(3n+1)

1. Жақшаларды ашу

=b–4+2b+3b–1=

=3.6–3.5x+17x–10=

=18–15x+17x–10=

=12n+9–6.3n+(–1).n=

=12n+9–18n–6=

2. Ұқсас терминдерді келтіріңіз.

=(1+2+3)b+(–4–1)=

=6b–5

(18–10)+(–15+17)x=

=8+2x

=(12–18)n+(9–6)=

= –4n+4

 

 

Жаңартылған күні: 04.11.2020 11:34
Құрылған күні: 04.11.2020 11:34

Текст