"Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі  Державин қаласының Надежда Крупская атындағы жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі  
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени Надежды Крупской города Державинск отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Жалпы білім беретін мектеп жағдайында химия пәніне ағылшын тілін интеграциялау (8-9 сыныптар)

Менің жұмысымның мақсаты: ағылшын тілімен интеграция жағдайында химияны оқыту әдістемесін әзірлеу және енгізу.

Жұмыстың мақсатына сәйкес негізгі міндеттер тұжырымдамалары төмендегідей:

1. Тақырып бойынша психологиялық, педагогикалық және әдістемелік әдебиеттерге ақпараттық іздеу және талдау жүргізу;

2. Екі тілде білім беруді жүзеге асырудағы проблемалар мен қайшылықтарды анықтау;

3. Ағылшын тілімен интеграция жағдайында мектепте химияны оқуға арналған оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу;

4. Әзірленген техниканың тиімділігін зерттеу.

Нысан - ағылшын тілінде интеграция жағдайында орта мектепте химияны оқыту процесі.

Жалпылау пәні - ағылшын тілімен интеграция жағдайында химияны оқыту әдісі.

Бұл мәселе бойынша жұмыстың басталуы - 2018 жыл. Бұл зерттеудің жаңалығы орта мектепте химияны оқудың әдістемесі ағылшын тілімен интеграциялау жағдайында жасалғандығында.

Бұл жұмыстың өзектілігі ақпаратпен жұмыс істей алатын және ана тілінде ғана емес, шет тілінде де тиімді сөйлесе алатын ғылыми сауатты кадрларға қоғамның заманауи қажеттіліктерімен анықталады; мектептің ұсынылған идеяларды қабылдауға дайындығы және осы мәселе бойынша зерттеулердің жеткіліксіздігі. Ағылшын тілімен интеграциялау жағдайында химия пәнінен оқу жұмысын ұйымдастырудың әдістемелік тәсілін жасау ғылыми (пәнаралық интеграцияға негізделген химия пәні бойынша оқу жұмысының теориясы мен әдістемесін ашумен байланысты) ғана емес, сонымен бірге әлеуметтік (жеке тұлғаның ақпараттық-коммуникативті құзыреттілігін қалыптастырумен байланысты).

Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасында білім беру жүйесін, оның ішінде орта білім беруді жаңарту бойынша ауқымды шаралар жүзеге асырылуда.

Осы бағдарламалардың бірі - «2015-2020 жылдарға арналған үштілді білім беруді дамытудың жол картасы», оның негізгі бағыттарының бірі пәндер мен тілдерді кіріктірілген оқыту бойынша оқу-әдістемелік құралдарды жасау болып табылады.

Әңгіме «Информатика», «Физика», «Химия», «Биология», «Жаратылыстану» және ағылшын тілі пәндері бойынша кешенді оқыту туралы болып отыр. Пәндік-тілдік кіріктірілген оқыту принципін қолдану идеясы оны оқуға бөлінген уақыты шектеулі шет тілін меңгеру деңгейіне қойылатын талаптардың жоғарылауы нәтижесінде пайда болды.

Бұл тәсіл бір уақытта екі пән бойынша оқытуға мүмкіндік береді, ал назар аударылатын тілге немесе тілдік емес тақырыпқа аударылуы мүмкін.

Химиялық тіл дегеніміз - химиялық ақпаратты білдіру үшін қолданылатын ұғымдар мен келісімдер жүйесі. Бұл этимологиясы әлемнің әр түрлі тілдеріне кететін, терминдерге бай күрделі жасанды тіл. Химиялық тілдің өзара байланысты екі компонентін ажыратуға болады: бірінші компонентке шартты белгілер, формулалар, реакция теңдеулері және екінші (лингвистикалық) компонент: терминдер, олардың этимологиясы жатады.

Шетел тілі - бұл байланыс құралы ретінде және когнитивті және кәсіби іс-әрекеттің құралы ретінде қолданылатын көпфункционалды табиғи белгілер жүйесі.

Химия мен ағылшын тілінің интеграциясы екі нәрсені қосуды білдірмейді. Бұл объектілер арасындағы өзара байланыстарды іздеу. Билингвалды білім беру: кәсіби бағыт.

Бұл оқытудың екі тілі қолданылатын жергілікті және шетелдік; сонымен бірге шет тілі тек оқу объектісіне ғана емес, сонымен қатар оқыту құралына айналады.

Бұл не үшін қажет?

  • Екі тілді - ана тілі және ағылшын тілдерін өзара байланыстыра қолдану пәнді тиімді оқуға ықпал етеді;
  • Пәнді ағылшын тілінде оқып-үйрену тілді танымдық іс-әрекеттің құралы ретінде практикалық қолдану мысалын ұсынады;
  • Тұлғаның жан-жақты дамуы;
  • Ағылшын тіліндегі нақты лексиканы меңгеру;
  • Пәнді және ағылшын тілін тәжірибеге бағдарланған оқыту өмір бойы білім беруді жүзеге асыруға ықпал етеді.

Интеграция қандай нақты мәселелерді шешуге көмектеседі:

  • Химияны мектептерде оқығанда мотивацияның төмен деңгейі;
  •  Оқушылардың химия пәні бойынша білімінің төмен деңгейі;
  •   Оқушылардың шет тілін білу деңгейінің төмендеуі;

Қазіргі білім беру жүйесінің басты міндеті - сапалы білім алуға жағдай жасау. Құзыреттілікке негізделген әдісті енгізу - білім сапасын арттырудың маңызды шарты. Қазіргі заманғы мұғалімдердің пікірінше, өмірлік құзыреттіліктерді игерудің өзі адамға заманауи қоғамда бағдарлауға мүмкіндік береді, жеке тұлғаның уақыт талабына тез жауап беру қабілетін қалыптастырады. Қазіргі әлемде шет тілдерін білу жетістік емес, керісінше қалыпты жағдайға айналды. Сондықтан бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру үшін көптілділікті дамыту қажет.

Мен химия пәніне ағылшын тілін кіріктіруді 2018 жылы 8-сыныптан бастадым. Ол сабаққа оқуға ынтасы әр түрлі, психологиялық және жас ерекшеліктері бар балалар қатысты. Білім сапасы 38% құрады.

Жалпы білім беретін мектепте химия сабағына ағылшын тілін кіріктіруді кезең-кезеңімен жүзеге асырдым. 2018-2019 оқу жылындағы қос тілді оқыту кезеңдері

Әр кезең сайын сапалы оқытуды қамтамасыз ету және оқушылардың қызығушылығын арттыру, ең бастысы, оқушылардың ағылшын тіліндегі химиялық терминдермен үндеу қабілетіне жету қиындай түсті.

Тоқсан бойынша интеграция кезеңдерінің мазмұны:

1 тоқсан - терминдермен жұмыс, заттардың атауы, заттардың химиялық формулаларын оқу және айту;

2 тоқсан - шарттар құру және есептер шығару, реакциялардың химиялық теңдеулерін оқу және айту, ағылшын тілінде тақырыптары бар бейне.

3 тоқсан - химиялық құбылыстар мен заңдылықтардың анықтамаларын құру;

4 тоқсан - ағылшын тілінде қысқа сөйлемдермен, сөз тіркестерімен сөйлесу, ағылшын тіліндегі ақпарат көздерімен жұмыс.

Әр кезеңдегі негізгі қиындықтар:

  • Тілдік кедергі;
  • Оқушылардың шағын сөздік қоры;

Сабақта терминдерді қолдану дағдыларының жоқтығы.

Екі тілді оқытудың бірінші тоқсанын талдай келе, мен курстық жұмыста оқыған көптеген әдістер тек терминдерді ағылшын тілінде жатқа айтуды қамтамасыз етеді деген қорытындыға келдім. Бұл әдістемелер терминдерді оңай жаттауға және сабақтағы қызықты ойын сәттерін құруға үйретуге қажет. Оқушылардың лингвистикалық әлеуетін ашып, екі тілде білім беруге толық енуге көшу үшін шетел тілін химия сабағына кіріктірудің жаңа әдістерін іздеу қажеттілігі туындады.

«Химия сабақтарындағы әмбебап сөйлеу құрылымдары» әдіснамасы арқылы химияны ағылшын тілінде оқытуды жетілдіру.

Екі тілде білім беруді жақсарту үшін оқушыларды ағылшын тілінде сөйлету керек. Содан кейін мен химиялық терминдер мен ұғымдарды қолдана отырып, оқушылардың ағылшын тілінде сөйлеу қабілеті туралы мақсатты түрде жұмыс істеуге бел будым.

Басынан бастап, оқу материалын оқып, түсіндіріп жатқан кезде мен өз сөзіме терминдерді, содан кейін сөз тіркестері мен тұтас сөйлемдерді ағылшын тіліне енгіздім. Ол сонымен қатар оқушылардың сөйлесуге мүмкіндігін берді. Мұндай сөз тіркестері мен сөйлемдердің саны біртіндеп артып тырады. Бұл әдіс оқушыларға тілдік тосқауылды жеңуге, өз ойын ағылшын тілінде жеткізуге көмектеседі.

Ағылшын тілінде сөйлеуді дамыту үшін химия сабағында заттардың атауларын, сандық мәндерін және т.с.с. ауыстыра отырып, мен ең көп қолданылатын сөйлеу құрылымдарын қолдандым. Осы әдістемені жүйелі түрде қолданғаннан кейін оқушылар сабақта өз ойын еркін жеткізіп, мені түсіне бастады. Мен бұл әдісті «химия сабақтарындағы әмбебап сөйлеу құрылымдары» деп атадым.

Әдістің мәні жеке терминдерді ауыстыру арқылы сұрақтарға жауап беруге, химиялық процестер мен құбылыстарды сипаттауға және ағылшын тілінде химиялық ұғымдардың әр түрлі анықтамаларын алуға болатын қайталанатын фразалар мен сөйлемдерді қолдануда жатыр.

Химия - бұл заттарды, олардың қасиеттері мен түрленуін зерттейтін ғылым, сондықтан сыныптағы оқу материалын зерттеу негізінен бір алгоритм бойынша жүреді:

  •  заттың құрылымы;
  •  физикалық қасиеттері;
  •  химиялық қасиеттері;
  •  табиғатта болу;
  •   қолдану.

Осы бөлімдерді зерттеу үшін мен мұғалімдермен оқушыларға қолдануға ыңғайлы негізгі сөз тіркестерін жасадым (3-қосымша).

  • Nitrogen is оdourless, slightly soluble in water, its boiling point -196°C, colorless gas.

Химиялық қасиеттерді зерттеу кезінде мен келесі тіркесті қолданамын:

  • Nitrogen can react with ... is formed … .

Нүктелердің орнына азот әрекеттесетін және реакция нәтижесінде түзілетін заттардың аттарын енгізуге болады. Мұндай сөйлемдер оқушылар мен мұғалімдерге химиялық процестерді, реакция теңдеулерін сипаттауға мүмкіндік береді. Сол сөйлеу құрылымдарын үнемі қолдану жылдам есте сақтауға, оқу материалын ағылшын тілінде жақсы игеруге ықпал етеді, оқушы үшін сәттілік жағдайын туғызады, ағылшын тілінде жауап беруге мүмкіндік береді.

Бұл әмбебап сөз тіркестерін 8 және 9-сыныптардағы химия курсында кез-келген заттардың физикалық-химиялық қасиеттерін сипаттау үшін терминдерді немесе жеке сөз тіркестерін ауыстыру арқылы қолдануға болады (3-қосымша).

«Химия сабақтарындағы әмбебап сөйлеу құрылымдары» әдісі:

  • оқушылардың ағылшын тілін дамытуды жақсарту;
  • оқушылардың тілдік кедергісін жеңу, сабаққа деген сенімділікті  

                    арттыру;

  • химияны оқуға деген ынтаны арттыру;
  •  оқушылардың білім сапасын арттыру.

Екі оқу жылында химия пәнін оқытуда ағылшын тілін интеграциялаудың оң үрдісі байқалды.

2018-2019 және 2019-2020 оқу жылдарындағы білім сапасы

Мен өз тәжірибемде осы әдістің арқасында оқушыларға  бірнеше рет қарапайым, қысқа сөз тіркестерін айтып, есте сақтап, толықтыра отырып, сабақта еркін қолдана алатындығына көз жеткіздім. Мен бұл сөз тіркестерін үнемі қолданамын, ал оқушылар мені жақсы түсінеді.

Диаграммалардағы «Әмбебап фразалар» әдісі маған екі тілде білім беруде жетістіктерге жетуге көмектесті. Мен 8-сыныпта  химия пәніне ішінара ағылшын тілін кіріктіріп оқытуды  жалғастырамын.

 

                            Библиографиялық тізім

1. Абоян Л.Б. Мектеп оқушыларының сөйлеу тілін дамыту туралы // Мектептегі химия. - 2009.-№3. - S. 34-37.

2. Акулова О.В., Писарева С.А., Пискунова Е.В., Тряпицына А.П. Қазіргі мектеп: модернизациялау тәжірибесі: Мұғалімге арналған кітап. - SPb.: РПГУ баспасы им. А.И.Герцен, 2005.290 б.

3. Аликберова Л.Ю. Пайдалы химия: тапсырмалар мен тарих / Л.Ю.Аликберова, Н.С.Рукк. -М.: Бустард, 2008.187 с.

 

 

 

Жаңартылған күні: 21.01.2021 12:46
Құрылған күні: 21.01.2021 12:46

Текст