"Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі  Державин қаласының Надежда Крупская атындағы жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі  
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени Надежды Крупской города Державинск отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Педагогикалық кеңес: "білім беру сапасын бағалаудың мектепішілік жүйесі: мәселелері мен болашағы". Директордың орынбасары Кот Р. Р.

Өткізу нысаны: дөңгелек үстел
Кеңестің мақсаты:
* Мектептегі білім сапасын бағалау жүйесінің жай-күйі мен проблемаларын талқылау.
* Оларды шешудің тиімді жолдарын табыңыз және жүйені жетілдіру перспективаларын ұсыныңыз.
* Оқу процесіне жақсартуларды енгізу үшін шаралар әзірлеу.
________________________________________
Іс-шараның құрылымы
I. модератордың кіріспе сөзі (10 минут)
Қайырлы күн, құрметті әріптестер! Бүгін біз білім беру нәтижесінің сапасын бағалау жүйесі туралы айтатын боламыз. 
Өмірдегі жағдайлар 
1. Оқушылар тексеру жұмыстарын жүргізді. Бір мұғалімге "4",ал екіншісіне бірдей "3"қателері қойылды. "3" алған оқушы анасына таңдаулы мұғалімге шағымданады.
2. Оқушылардың бірінің анасы мектепке мұғалімдердің біріне келіп, ұлының үлгеріміне наразылық білдірді: "Біз үй тапсырмасын ұлымызбен бірге отбасымызбен орындаймыз, бірақ оң бағалар жоқ. Сіз оларды әдейі төмендетесіз. Тәрбиеші менің ұлым қабілетті бала дейді, ал сіз оған біржақты қарайсыз". 
Әрине, сіздердің әрқайсыларыңыз осындай жағдайлармен кездескен шығарсыз. Оқушылар мен ата-аналар мұғалімдерге "дұрыс емес" белгіге, ал мұғалімдер "нашар дайындалған" оқушыларға ренжіді. Мұндай жағдайлардың себебі бәріне түсінікті: жетілмеген бағалау жүйесі.
"Білім туралы" Заң білім беру сапасын бағалаудың ішкі жүйесінің (бұдан әрі – БСҰО) болуы мен жұмыс істеуін білім беру ұйымының (бұдан әрі – ҚБ) құзыретіне жатқызады. Бұл Нормативтік-құқықтық хабарлама әрбір ОУ білім беру сапасын заманауи бағалаудың өзіндік жүйесін әзірлейтінін, бағалау қызметіне өзіндік тәсілдерді қабылдайтынын және бекітетінін, бағалау нысандары мен әдістерінің кешенін, бағалау рәсімдерінің кестесін дербес айқындайтынын білдіреді. Бұл мәселеге қатысты бірыңғай талаптар мен ұсыныстар жоқ және заңның жоғарыда аталған ережесінің логикасы бойынша қарастырылмаған.
ВСОКО мен ВШК арасындағы айырмашылық, ең алдымен, тағайындауда. ЖББМ-бұл білім беру сапасын бақылау және білім беру жүйесін басқару, БСОКО – білім берудің қолда бар сапасының МЖМБС талаптарына сәйкестігін белгілеу, сондай-ақ білім беру қызметінің тапсырыс берушілері мен тұтынушыларын сәйкестік дәрежесі туралы хабардар ету. БСОКО ұйымының проблемаларына енген кезде ОУ әкімшілігі сұрақ қоюы әбден мүмкін: егер БСШ құрылған болса, неге білім беру ұйымының қызметін ішкі бағалау керек? Мәселе заңды, өйткені ҚББМ де, ББСҰ да бірдей материалмен "жұмыс істейді": ОУ-дағы білім беру қызметінің мазмұны, оның нәтижелері, оның ресурстық қамтамасыз етілуі. ВШК да, ВСОКО да бірдей мақсатқа ие – білім беру сапасын қамтамасыз ету. Соңында, БББМ мен ББСҰ іс жүзінде бірдей субъектілер құрамымен жүзеге асырылады: әкімшілер, пәндік кафедралардың немесе әдістемелік бірлестіктердің басшылары, педагогтар. Дегенмен, ВШК мен ВСОКО бірдей емес. ҚБШ мақсаты-білім беру жүйесінің жай-күйін бақылау, оның тұрақтылығы мен бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету; ішкі басқару шешімдерін қабылдау үшін ақпарат алу. 
БСОКО мақсаты-білім беру жүйесінің өзін-өзі аудиті, кейіннен білім беру қызметінің тапсырыс берушілері мен тұтынушыларын ұсынылатын білім беру сапасының МЖМБС талаптарына сәйкестік дәрежесі туралы хабардар ету
Білім беру сапасын мониторингілеу мен бағалаудың жұмыс істеуінің ұйымдастырушылық-технологиялық схемасын табысты іске асырудың факторы ақпаратпен жұмыс істей алатын, оның ішінде басқарушылық шешімдер қабылдау үшін жаңа технологияларды пайдалана алатын және қойылған міндеттерді шеше алатын кадр ресурсының болуы болып табылады.
Білім беру сапасын басқаруға білім беру процесінің барлық қатысушылары қатысады.

* Қолданыстағы бағалау жүйесіне қысқаша шолу және анықталған кемшіліктер.
Құрметті әріптестер!
Бүгін біз мектептегі үлгерімді бағалаудың қолданыстағы жүйесін талқылаймыз. Біздің басты назарымыз оқушылардың білімі мен дағдыларын объективті бағалауға мүмкіндік беретін бағалаудың төрт негізгі элементіне бағытталған: ағымдағы бағалау, бақылау жұмыстары, қорытынды аттестаттау, сондай-ақ тоқсанның соңындағы арнайы білім беру және бақылау жұмыстары (ТЖБ және ТЖБ). Мен осы компоненттердің әрқайсысын толығырақ қарастыруды ұсынамын.
________________________________________
1. Ағымдағы бағалау және күнделікті білімді бақылау
* Ағымдағы бағалау-бұл оқушылардың күнделікті жұмысы негізінде жүргізілетін үлгерімнің тұрақты мониторингінің бөлігі. Біз сабақтардағы жауаптарды, үй және сынып тапсырмаларын орындауды, талқылаулар мен ауызша жауаптарға қатысуды бағалаймыз.
* Бағалау шкаласы-стандартты 10 балдық жүйе, онда бағалар жауаптардың толықтығы мен тереңдігі, білімді іс жүзінде қолдана білу сияқты жалпы критерийлерге сәйкес қойылады.
* Ағымдағы бағалаудың мақсаты-оқушылардың белсенділігінің тұрақты деңгейін ұстап тұру, оқуға ынталандыру және кейіннен білімді түзетудегі қиындықтарды уақтылы анықтау.
2. БЖТ (бөлімді жиынтық бағалау)
* БЖБ (бөлім үшін жиынтық бағалау) — бұл бағдарламаның әр бөлімі немесе модулі аяқталғаннан кейін жүргізілетін тақырыптық бақылау жұмыстары.
* Өткізу ерекшеліктері: БЖБ тақырыпты білуді, негізгі ұғымдарды меңгеруді және білімді практикада қолдану қабілетін тексеруге арналған. БЖБ нысандары әртүрлі: олар тесттер, жобалық тапсырмалар, эсселер немесе талдау болуы мүмкін.
* БЖБ бағалау: жұмыстар бөлімнің нақты мақсаттарын көрсететін алдын ала әзірленген критерийлер бойынша бағаланады. Оқушылардың бағалау критерийлерін түсінуі және ұпайларын не үшін алатынын білуі маңызды.
* БЖБ міндеті: мұғалімге оқушылардың негізгі тақырыптарды қаншалықты меңгергенін көруге мүмкіндік беру және қажет болған жағдайда күрделі мәселелерді шешуге оралу.
3. SOC (тоқсанның жиынтық бағасы)
* Оп (тоқсанға жиынтық бағалау) - әрбір оқу тоқсанының соңында жүргізілетін қорытынды бақылау жұмыстары.
* SOC мазмұны: SOC тоқсанда өткен барлық тақырыптар мен бөлімдерді қамтиды және оқушылардың оқу мақсаттарына қаншалықты қол жеткізгенін анықтауға арналған.
* Өткізу нысаны: СОП тесттер, жазбаша бақылау жұмыстары, кешенді тапсырмалар түрінде де қабылдануы мүмкін. Біз оқушылардың үлгерімі туралы ең толық түсінік алу үшін әртүрлі пішіндерді қарастыруға тырысамыз.
* СОП бойынша бағалау: жұмыс объективтілікке қол жеткізу және оқушыларға өздерінің күшті және әлсіз жақтарын түсінуге көмектесу үшін тоқсандық оқу мақсаттарына сәйкес критерийлер бойынша бағаланады.
* ЭБЖ мақсаты: оқу кезеңін қорытындылау және Бағдарламаның келесі бөлімдеріне өту үшін материалды игеру сапасын анықтау.
4. Қорытынды аттестаттау
* Қорытынды аттестаттау-бұл оқу жылының соңында өткізілетін және оқушылардың жалпы үлгерімін анықтайтын бақылаудың негізгі кезеңі.
* Қорытынды аттестаттау нысандары:
o бітіру сыныптары үшін (9-шы және 11-ші) — қорытынды аттестаттау негізгі пәндер бойынша білімдерін тексеретін мемлекеттік емтихандарды қамтиды.
o басқа сыныптар үшін-қорытынды аттестаттау оқу жылындағы негізгі пәндер мен тақырыптарды қамтитын ішкі қорытынды бақылау жұмыстарын қамтиды.
* Қорытынды аттестаттаудың міндеті-бұл білімді тексеру ғана емес, сонымен қатар әр оқушының келесі оқу кезеңіне қаншалықты дайын екендігін бағалау.

* Бағалау тәсілдері: емтихан нәтижелері жылдық бағалауға әсер етеді және білімдегі олқылықтарды жою үшін қандай тақырыптарды қайталау керектігін анықтауға мүмкіндік береді.
________________________________________
Қолданыстағы бағалау жүйесінің негізгі міндеттері мен міндеттері
1. Критерийлердің объективтілігі мен біркелкілігі.
Біз бағалауда барынша объективті және біркелкі тәсілге ұмтыламыз. Бірақ, көріп отырғанымыздай, жүйенің күрделілігі көбінесе субъективтілікті сөзсіз етеді, әсіресе Sor және Op. бағалау критерийлері оқушылар мен мұғалімдерге түсінікті болуы маңызды. 
2. Оқушылар мен мұғалімдерге жүктеме.
Тесттер мен тесттердің жиілігі оқушыларға ауыртпалық түсіріп, стресс деңгейін жоғарылатуы мүмкін. Бұл материалды сапалы игеруді қиындатады және бақылау шараларын жоспарлау кезінде бізден ерекше назар аударуды талап етеді.
3. Кері байланыс және мотивация.
Бағалар жетістіктер туралы хабардар етіп қана қоймай, оқушыларды нәтижелерді жақсартуға ынталандыруы керек. Сондықтан бағалаудың әр кезеңі оқушыларға өздерінің жетістіктері мен өсу бағыттарын түсінуге мүмкіндік беретін кері байланыспен бірге жүруі маңызды.
4. Оқуды түзету үшін нәтижелерді пайдалану.
Әрбір бағалау-бұл біз үшін оқушылардың жетістіктері мен қиындықтарын талдауға және оқу процесіне уақтылы өзгерістер енгізуге мүмкіндік. Sor және op жүйесі осы мағынада бізге талдау үшін көбірек деректер береді, бірақ егжей-тегжейлі және жедел кері байланысты қажет етеді.
________________________________________
Қорытынды
Үлгерімді бағалаудың қолданыстағы жүйесі оқушылардың білімін бағалауға жан-жақты қарауға мүмкіндік беретінін және білім сапасын бақылауға ықпал ететінін көреміз. Алайда, біз жүйенің тиімділігін арттыру үшін оқушылардың қабілеттерінің әртүрлілігін ескеріп, бағалау кезінде стресс деңгейін төмендету керек екенін түсінеміз, бұл тек қорытынды бағалауға емес, Дағдылар мен прогреске баса назар аударады.
 
* Талқылаудың негізгі тақырыптарын жариялау.
________________________________________
II. Негізгі бөлім: талқылау (60 минут)
Топтық жұмыс үшін талқылау тақырыптары мен тапсырмалар
1. Мектептегі білім сапасын бағалаудың қолданыстағы жүйесіне шолу (10 минут)
Баяндама: ОВР жөніндегі директорлар.
o үлгерімді бағалаудың қолданыстағы жүйесінің сипаттамасы (бағалау, тесттер, қорытынды аттестаттау).
o соңғы оқу кезеңдеріндегі нәтижелерді талдау: үлгерім деңгейі, анықталған проблемалар мен жетістіктер.
o барлық қатысушыларға арналған тапсырма: бағалау жүйесіндегі ағымдағы мәселелер туралы ойланыңыз және өз ойларыңызды ұсынуға дайын болыңыз.
2. Топтық жұмыс: мектепішілік сапаны бағалау жүйесінің мәселелері (15 минут)
Тапсырма: қатысушылар бағалау жүйесіндегі өзекті мәселелерді талқылау үшін 3-4 топқа бөлінеді. Әр топ сұрақтарға жауап береді:
o оқушылардың білімін бағалауда қандай қиындықтар туындайды?
o мұғалімдер бағалау жүйесінің тиімділігін қалай қабылдайды?
o оқушылар мен ата-аналар қандай проблемаларды байқайды?
Топтарда талқылауға арналған тақырыптар:
o бағалаудың объективтілігі.
o оқушыларға және олардың мүмкіндіктеріне жеке көзқарас.
o көптеген бақылау және тестілеу салдарынан оқушылардың шамадан тыс жүктелуі.
o бағалау жүйесінің оқушылардың мотивациясына әсері.
Нәтиже: әр топ жалпы талқылау үшін талқыланатын мәселелер бойынша қорытынды дайындайды.
3. Оқушылар мен ата-аналар өкілдерінің бағалау жүйесі туралы сөз сөйлеуі (10 минут)
Сөз сөйлеуі: оқушылардың өкіліне сөз беру
Оқушылардың оларды қалай бағалайтындығы және бұл олардың оқуға деген қызығушылығына қалай әсер ететіндігі туралы көзқарасы.
o ата-аналардың бағалау нәтижелерін қабылдауы және олардың мектептен күтуі.
Талқылауға арналған сұрақтар:
o бағалау оқушылардың мотивациясы мен сенімділігіне қалай әсер етеді?
o оқушылар мен ата-аналардың көзқарасы бойынша бағалаудың қандай аспектілерін өзгерткім келеді?
4. Бағалау жүйесіндегі цифрлық технологиялардың рөлі (10 минут)
o нәтижелерді автоматтандырылған бағалау мен талдауға арналған заманауи цифрлық құралдарға шолу (электрондық күнделіктер, сынақ платформалары).
o қатысушыларға сұрақтар: мұғалімдер бағалау жүйесіне жаңа технологияларды енгізуге дайын ба?
Талқылау: автоматтандырылған бағалаудың мүмкіндіктері мен тәуекелдері (оқушылардың технологияны қабылдаудағы қиындықтары, объективтілік, мұғалімдерді оқыту қажеттілігі).
5. Білім беру сапасын бағалау жүйесін жақсарту перспективалары (15 минут)
Миға шабуыл: барлық қатысушыларға арналған тапсырма — бағалау жүйесін жетілдіру бойынша ұсыныстар беру.
Ұсыныстарға арналған тақырыптар:
o жобалық бағалау әдісіне көшу.
o оқушылардың жетістіктері портфолиосын енгізу (оқудан тыс жетістіктерді қоса алғанда).
o мұғалімдер арасында "алқалы бағалау" жүйесін қолдану және тәжірибе алмасу бойынша мектепішілік семинарлар өткізу.
o Дағдылар мен құзыреттіліктердің пайдасына қорытынды бағалауға баса назар аудару.
Нәтиже: әр мұғалім кем дегенде бір жақсартуды ұсынады, содан кейін модератор сөйлемдерді жазып, қорытындылайды.
________________________________________
III. Қорытындылау (15 минут)
1. Қорытындыларды талқылау және іс-қимыл жоспарын әзірлеу
o Модератор ұсыныстарды оқиды және барлық қатысушыларға ең басым дауыс беруді ұсынады.
o алдағы оқу кезеңіне арналған іс-қимыл жоспарын тұжырымдау.
o ұсынылған шараларды іске асыруға және бақылауға жауаптыларды тағайындау (мысалы, 3 айдан кейін бағалаудың жаңа әдістері бойынша аралық талдау жүргізу).
2. Модератордың қорытынды сөзі
o қатысушыларға белсенді қатысқаны үшін Алғыс айту.
o мектептегі сапалы және объективті бағалау процесі үшін барлық тараптарды тарту қаншалықты маңызды екендігі туралы Кері байланыс.
o өзгерістерді талдау үшін келесі жиналысты еске салу.
________________________________________
.Тақырып бойынша педагогикалық кеңестің шешімдері:
"Мектепішілік білім беру сапасын бағалау жүйесі: мәселелері мен болашағы"
________________________________________
1. Ағымдағы бағалау жүйесін оңтайландыру:
* Дәстүрлі белгілерді ғана емес, сонымен қатар сапалық көрсеткіштерді де қамтитын көп деңгейлі бағалау жүйесін енгізу (мысалы, оқушылардың критерийлер бойынша жетістіктері: "материалды түсіну", "сабақтағы белсенділік", "шығармашылық тәсіл" және т.б.).
* Оқушылар мен ата-аналар үшін үлгерімді бақылауға арналған түсінікті Графиктер мен кестелерді қамтитын икемді есеп беру жүйесін әзірлеу.
2. Оқушылардың жетістіктері портфолиосын енгізу:
* Әр оқушы үшін сандық портфолио құру, оған тек академиялық бағалар ғана емес, сонымен қатар жеке жетістіктер, жобаларға, конкурстарға, спорттық және мәдени іс-шараларға қатысу кіреді.
* Портфолионы бағалау жүйесі-жобаларға қатысқаны, еріктілік қызметі, конкурстар және басқа да белсенділіктері үшін қосымша балл алу мүмкіндігі, бұл оқушыларды жан-жақты дамуға ынталандырады.
3. Баламалы бағалау әдістерін қолдану:
* Теориялық білімді ғана емес, сонымен қатар практикалық дағдыларды, шығармашылықты, командада жұмыс істей білуді бағалауға мүмкіндік беретін тесттер мен тесттерге балама ретінде жобалық тапсырмаларды енгізу.
* Қалыптастырушы бағалау әдістерін қолдану, онда нәтиже ғана емес, процесс те маңызды: тұрақты кері байланыс, өзін-өзі бақылау мен өзін-өзі бағалауды қоса алғанда, жеке құзыреттіліктерді дамыту.
4. Оқушылар үшін стресс пен стрессті азайту:
* Бақылау жұмыстарының санын төрттен біріне қысқарту және оларды біркелкі бөлу арқылы оқушыларға жүктемені азайту жоспарын әзірлеу.
* Әр түрлі оқушылардың ерекшеліктерін ескеру үшін бағалаудың әр түрлі формаларының жүйесін енгізу (мысалы, ауызша презентациялар, шығармашылық жұмыстар, портфолио).
5. Цифрлық технологияларды енгізу:
* Мұғалімдерге нәтижелерді жылдам көруге және талдауға мүмкіндік беретін білімді автоматтандырылған бақылау және бағалау үшін цифрлық платформалар мен тестілеу жүйелерін белсенді пайдалану.
* Педагогикалық ұжымды электрондық күнделіктермен және тестілеу платформаларымен жұмыс істеуге дайындау және оқыту, бұл бағалаудың дәлдігі мен объективтілігін арттырады.
6. Оқушылармен және ата-аналармен үнемі кері байланыс жүргізу:
* Бағалау жүйесі туралы пікір жинау үшін жарты жылда бір рет оқушылармен және олардың ата-аналарымен дөңгелек үстелдер мен жиналыстар ұйымдастыру.
* Бағалау жүйесіндегі өзгерістерді қабылдауды бағалау және туындайтын проблемаларды анықтау үшін оқушылар мен ата-аналарға сауалнама жүргізу.
7. Бағалаудың объективтілігін арттыру және алқалы қолдау:
* Объективтілікті арттыру үшін педагогтер арасында алқалы бағалау жүйесін құру. Жұмысты бағалау үшін тәуелсіз педагогты шақыру мүмкіндігін қарастыру.
* Педагогтар арасында тәжірибе алмасу, бағалаудың жаңа әдістерін талқылау, оқытудың объективтілігі мен сапасын арттыру үшін мектепішілік семинарлар өткізу.
8. Енгізілген өзгерістердің нәтижелерін мониторингілеу және талдау:
* Қабылданған шаралардың тиімділігін мерзімді тексеруді және олардың білім сапасына әсерін талдауды белгілеу.
* Өзгерістерді бақылау және бақылау үшін жауапты тұлғаларды тағайындау, оларды тоқсанына бір рет талдау жүргізуге және келесі педагогикалық кеңесте есеп беруге міндеттеу.
9. Бағалау саласындағы педагогтердің біліктілігін үнемі арттыру:
* Қалыптастырушы және баламалы бағалауды оқыту және бағалаудың заманауи әдістері бойынша педагогтарға арналған курстар мен тренингтерді ұйымдастыру.
* Педагогтарды өзін-өзі тәрбиелеуге ынталандыру және неғұрлым тиімді және әділ жүйені құру үшін білім сапасын бағалау саласында тәжірибе алмасу.

Текст